Saturday, March 22, 2014

Kuu möödas nagu niuhti!

Tere. 
19ndal sai siis kuu täis siin olemisest. Tegelt tundub nagu oleks kauem juba olnud. 
Mis siis vahepeal toimunud on teil seal?
Meil sel nädalal pole väga erutavat midagi toimunud. Välja arvatud, et väike Keijo sai jälle aastakese vanemaks reedel :) polegi nii väike enam :D 

Keijo jätkuvalt keevitab aedasi ja mingeid riiuleid. Mina olen kolmel päeval käinud teises peres lapsi hoidmas. See pere elab Burren Junctioni asula sees, ehk siis mul vaja sõita päevas meie farmist sinna ja tagasi umbes 30km. Peres on kolm last: Charlie- tema käib koolis, ta on umbes 5-6 aastane, Harris- umbes 4 aastane ja Ned on 1 aastane. Enne kaheksat hommikul lähen sinna, ema on Charlile koolilõuna valmis pannud ja sätib end tööle. Mina pean lapsi söötma, siis Charlie läheb pesema ja kell 9 tuleb koolibuss. Siis jään Nedi ja Harrisega kahekesi. Mängin nendega natuke aega ja kella 10 paiku Ned läheb magama. Samal ajal Harris kas vaatab telekat või mängib omaette ja ma koristan ja pesen pesu. 12 paiku ärkab Ned üles, annan neile süüa. Poisid lähevad õue mängima ja ma imen kähku tolmu ära, samal ajal hoian neil silma peal et nad aiast välja ei läheks. Mingi kahe paiku panen juba mõlemad poisid magama. Enne pesen nad veel puhtaks ja Nedile puhta mähkme. Kui mul on veel midagi koristada, siis teen seda aga üldiselt on siis kõik korras ja ma saan niisama lõsutada. Jeeei :D kuskil poole 4st toob Karina Charlie koolist ära. Ja siis ärkavad ka teised poisid. Või õigemini Harris ärkab, sest Ned ei jää magamagi. Ta lihtsalt lõsutab vaikselt oma voodis. Rahulik poiss. Ja 4st juba tuleb Rowina (nende ema) koju. Siis lähen tagasi koju aga tööpäev kestab 5ni, siis läksin veel imesin tolmu Karina ja Gregi majas. Ja kui tööpäev läbi, lähen koju ja imen meil ka tolmu :D 
Kolmapäev oli veel lihtsam, sest siis mul oli ainult Ned, Harris läks eelkooli. Päevakava nägi sama välja nagu eelmisel päeval, ainult rohkem sain logeleda ja natuke igavam oli :D aa. Neil on koduloomaks vasikas. Jalutab hoovis ringi. Ja talle meeldib hirmsasti igasugu asju närida. Rowina ütles ka et kui pesu kuivama paned, siis katsu hästi kõrgele panna ( pesukuivatus resti saab kõrgemaks teha). Tegin nii ja kõik linad ja asjad panin veel igatepidi ülesse poole, kõik rippuvad otsad kinni ja ikka kuskilt tuli midagi lahti ja see loll vasikas sai ikka närida kuskilt. Kellel on koduhoovis vasikas lemmikloomaks??? Sitahunnikuid oli ka terve hoov täis. 
Neljapäeval pidin valvama Harrist, Nedi ja meie pere last Kidmani. Karina ja Rowina läksid koos Charlie ja Sinclair'iga (meie pere poiss, 5-6a) kuskile mingeid kooli asju ajama. Ned läks ilusti jälle magama ja ma valvasin Harrist ja Kidmani. Oh seda kisklemist ja kaklemist. Kui Kidman millegagi mängida tahtis, siis Harris ei lubanud ja kui Kidman ikkagi mängis, siis Harris läks närvi ja läks kallale või läks jälle toast rihma otsima :D tükk tegu oli neid laiali ajada koguaeg. Õnneks tuli lõuna ruttu peale ja sain nad magama panna. Mingi hetk tuli Rowina mees koju ja mingi teine mees veel, mässasid autode kallal õues. Kui poisid ärkasid, läksid nad õue mängima. Siis tulid juba emad ka tagasi ja lootsin juba et pääsen minema. Aga tuli välja et nad lähevad veel kooli lastevanemate koosolekule. Siis jäeti juba kõik lapsed mulle. 5 last. ( kui Keijole seda rääkisin, siis ta naeris, et kõlan juba nagu ta ema, kes on lasteaia kasvataja, muudkui räägin lastest ja kui palju mul neid oli :D ) aga igatahes nende viiega läks juba asi keerulisemaks. Puhtalt seepärast et Ned oli kõige väiksem ja ta tahtis ka teisega mängida aga nad olid kiiremad või ei tahtnud nemad teda endaga mängima. Ja siis ta oli õnnetu ja jonnis. Samal ajal muidugi Harris ikka muudkui nokkis Kidmani kallal ja pidin neid lahutama koguaeg. Mingi hetk tirisingi mõlemad tuppa ja panin eraldi ruumidesse maha rahunema. Pärast palusid ilusti vabandust ja mängisid jälle ilusti. Mõnda aega. Siis avastasid nad vasika ja otsustasid seda taga. Ma olin toas ja söötsin Nedi parasjagu ja kuulsin hullu kisa, mõtlesin et jälle kaklevad. Läksin õue ja vaatan kuidas vasikas suure kiiruga minust mööda paneb, siis tuleb Charlie köiega (pidi vist lasso olema) ja teised kisades järgi. Ja koer ka. Käskisin neil lõpetada aga nad vastasid et nad peavad karja ajama. Aga noh karja ajamine ja looma kiusamine on kaks eri asja. Väikse hoovi peal on see lihtsalt looma hirmutamine ja ärritamine. Ütlesin et neile ikka et nii ei tohi ja ta võib teile viga teha, sest ta kardab ja võib teid rünnata aga nad panid ikka edasi. Kuna mul oli Nedi söötmine pooleli, läksin kähku tuppa ja kui ned lõpetas söömise siis panin ta voodisse, sest seal on rahulikult ja vaikselt ja ma saan minna ja teiste huligaanidega tegeleda. Selleks ajaks juba tuligi Harris suure kisaga mulle vastu, et vasikas lõi teda jalaga. No kas ma ei öelnud seda või?! Läksin siis maja taha ja mida ma näen. Vasikas on kuskile aia nurka põõsasse aetud ja Charlie läheneb talle mingi rauakolakaga, käsi löögi valmis!! Sain just sellest kinni kui ta oli valmis virutama. Kiskusin selle käest ära ja kihutasin poisid kõik tuppa diivanile ja käskisin neil rahulikult multikaid vaadata ( seda kästi mul vanemate poolt teha, kui nad väga segaseks lähevad) ja nii kui üks piuks kuskilt tuli, saatsin ma kurjad pilgud teele. Õnneks on nad kõik tegelt väga tublid lapsed. Korralikult kasvatatud. Lihtsalt lapsed nagu lapsed ikka, vahest ikka tehakse lollusi. Neid on ikka väga lihtne tegelt kantseldada. Selles suhtes on mul ikka lihtne nendega. Aga sellegi poolest oli mul väga hea meel, kui nägin vanemaid hoovi sisse sõitmas :D aga noh mul on alati heameel kui tööpäev  läbi saab :D reedel käisime aga ise lehmi taga ajamas. Gregil on osad veised umbes 20km kaugusel. Greg ja Kidman läksid motikaga ja me Keijoga autoga. Kui karjamaale jõudsime, siis Kidman tahtis autosse ja hakkasime siis suurelt karjamaalt veised taga otsima. Greg läks motikaga ühelt poolt ja me teiselt poolt. Tal on seal ka mingi vana maja vms ja lehmad tuli sinna ühte aedikusse ajada. Me leidsime nad kuskilt puude all lõsutamas. Ajasime nad siis vaikselt sinna  aedikusse ja siis läksime tagasi koju pausi tegema. Nad nimetavad muideks pause siin Smoko'ks. Pärast Smokot läksime siis tagasi. Greg võttis suure loomaveo auto, sest tahtis vasikad eraldada ja need siis koju väiksesse aedikusse tuua. Et neid oma emadest võõrutada. Me Keijoga hakkasime siis juba endale tuttavat tööd tegema. Enne siiatulekut sai seda Jane juures teha küll :). Meie Keijoga ajasime 3-4 veist väiksesse koridori kus Greg pani neile selja peale rohtu ja lasi nad teise aedikusse. Vasikad lasi omakorda teise aedikusse. Algul oli natuke hirmus, sest väikses aedikusse mingi 60-70 lehma, nagu kilud karbis ja me Keijoga pidime neid siis sealt sinna koridori ajama. Kartsin koguaeg, et varsti keegi mulle jalaga annab. Ja suured pullid olid seal ka. Janele teadmiseks, kui huvitab, siis tegu oli hereford veistega :) 
Aga mida vähemaks neid jäi seda väiksemaks jäi hirm. Mäletan kuidas väiksena hirmsasti kartsin lehmi. Naabritel  oli paar lehma ja me käisime üle nende heinamaa koolis ja ma kartsin alati minna, kui nägin lehmi seal. Nüüd olen nendega juba nii harjunud :D 
Pärast hakkasime siis vasikaid auto peale ajama. See oli juba keerulisem, sest nad ikka kuidagi ei tahtnud minna. Seal saime nendega ikka maadelda :D lõpuks oli järgi  ainult üks noor pull, kes kuidagi ei tahtnud minna ja ta oli päris suur ka, keda väga ei andnud lükata ka :D ja piitsutamisest ta ka välja ei teinud. Siis Greg tõi köie, et tirib ta auto peale. Sel ajal kui ta köit tõi, Keijo arvas et üritab teda ikka veel tagant utsitada. Jõudis natuke lähemale minna, kui pulli jalg käis nii kiiresti, et ei näinudki seda, Keijo vaid tundis et sai laksu vastu kintsu :D ja päris hea laksu. Aga sinikat pole. Järelikult polnud väga tugev :D 
Greg pani pullile siis köie kaela ja mina siis pidin köiest tõmbama ja nad utsitasid pulli tagant. Greg pani köie üle kasti ääre ja ma põhimõtteliselt rippusin köie otsas ja ikka see pull ei liikunud. Noh lõpuks ikka saime ta sisse aga see oli ikka raske. Aga äge ka :D nüüd need vasikad on suht meie maja juures ja lõugavad koguaeg. Öösel ka. 
Sellega on siis jälle nädalake möödas. Me lähme nüüd kohe ujuma. Tataa

No comments:

Post a Comment